Blogs
Artistic journal indexed in Web of Science
scientific journal, artistic journal
225
paged,page-template,page-template-blog-pinterest-full-width,page-template-blog-pinterest-full-width-php,page,page-id-225,paged-13,page-paged-13,stockholm-core-2.4.4,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-9.11,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-7.8,vc_responsive
issue cover

European Journal of Media, Art & Photography

Issue 2/2024 AVAILABLE NOW!
Domov sociálnych služieb Merema

DSS Merema

Nemôžem povedať, že by mi téma sociálneho dokumentu bola vždy nejak blízka. Dlho som fotografiu vnímal iba ako záľubu, až posledných pár rokov, keď som sa začal zaujímať aj o históriu fotografie, zaujala ma fotografia dokumentárna. Je to jednak krásou fotografií, zachytávajúcich ľudské životy so

Mária Stanková: Príliš zložitá hra (života a lásky)

Príliš zložitá hra (života a lásky)

V interpretácii Válkovej významnej a rozsiahlej básnickej skladby sa zameriame na základy autorovej poetiky, na jeho motivický katalóg, na obraznosť a zdôrazníme motív telesnosti.   STANKOVÁ, M.: Príliš zložitá hra (život a lásky). In European Journal of Media, Art and Photography, 2015, Vol. 3, No. 2, p.

Ilja Jozef Marko

Ilja Jozef Marko

Fotografia sociálneho dokumentu sa stala v medzivojonovom období 20. – 30. rokov 20. storočia súčasťou celoeurópskej iniciatívy ľavicovo orientovanej kultúrnej avangardy. Spolu s termínom „Novej Vecnosti“1 sa pre sociálno-kritické žánre vo fotografii vyprofilovalo v Nemecku, Maďarsku a neskoršie v Čechách a na Slovensku viacero názvov.   SEDLÁK,

Laura Štrompachová: Fotografia v čase / Čas vo fotografii

Fotografia v čase/Čas vo fotografii

Čas, ktorý je neskroteným plynutím, vždy znova uväzňujeme do nášho osobného výrezu skutočnosti, ktorý nazývame fotografia. Nekonečnému času vytvárame hranice a dovoľujeme mu tak nachvíľu zastať a neplynúť. A práve v tomto je vzťah fotografie a času tak paradoxný a krásny.   ŠTROMPACHOVÁ, L.: Fotografia v čase

Andrea Boldišová: Hranice identity

Hranice identity

Problematika migrácie sa stala súčasťou môjho života pred niekoľkými rokmi, keď som sa sama stala nositeľkou tohto sociálneho statusu. S odstupom času a počas dlhodobejšieho pobytu mimo Slovenska som veci začala vnímať komplexnejšie a s pocitom spolupatričnosti k ľuďom, ktorí svoju vlasť opustili, či už

Martina Šimkovičová: Hranice iného (domova)

Hranice iného (domova)

Štúdia vychádza z teoretickej diplomovej práce. Zaoberá sa problémom identity, špecificky jednej jej časti, ktorou je pocit patrenia, súnáležitosti. Je teoretickým výstupom ku výtvarnému projektu Domov(ina) – Heim(at), ktorý skúma formovanie identít vo vzťahu k Inému, ktorý sa „príliš“ nelíši od Nás.   ŠIMKOVIČOVÁ, M.: Hranice (iného)

Filmové metamorfózy národného mýtu o Jánošíkovi

Človek fungujúci vo svete obrazov a symbolov vedome aj podvedome používa jazyk šifier. Aj kultúrna identita je vnímaná ako forma symbolickej etnicity, ktorá zachytáva okrem historických vzorcov a skúseností aj celý rad mýtov. Tieto do určitej miery nenápadné, a v istom duchu triviálne artefakty našej

Alexander Plencner Krehké svety: Harukiho Murakamiho

Krehké svety Harukiho Murakamiho

Introvertný provokatér Haruki Murakami (1949) sa venuje literárnej tvorbe viac ako dvadsaťpäť rokov, doteraz napísal dvanásť románov, tri zbierky poviedok a patrí medzi najpopulárnejších japonských spisovateľov súčasnosti. Do povedomia čitateľov sa najviac zapísal citlivým príbehom o zvláštnostiach lásky a priateľstva medzi mladými ľuďmi Norské dřevo (1987, česky

Ľubo Stacho – Fotografia ako životná cesta

V tomto roku si pripomína svoje okrúhliny slovenský fotograf, výtvarník a pedagóg prof. Ľubo Stacho (1953). Prinášame vám s ním rozhovor, v ktorom sa snaží obzrieť dozadu a otvorene hovoriť o výhrach, ale hlavne prehrách, ktoré zažil na vlastnej koži.   CEPKOVÁ, P.: Ľubo Stacho - Fotografia

Združenie fotoamatérov YMCA v Bratislave

Aktivita a činnosť Združenia fotoamatérov YMCA (KSTL) v období 30. – 40. rokov 20. storočia, nereprezentuje len tvorivý potenciál obdobia fotografickej moderny v podmienkach, v ktorých sa Slovensko po rozpade Rakúsko-uhorskej monarchie ocitlo. Z pohľadu skúmania histórie slovenskej fotografie predstavuje dôležité vývojové zmeny v štruktúrach

K storočnici Martina Martinčeka

Všetko sa začalo temer biblicky, hoci obsah je celkom všedný, svetský. Ani sa mi veriť nechce, že od prvého osobného stretnutia s doktorom práv, výtvarným fotografom Martinom Martinčekom uplynuli už tri desaťročia.   PAUER, M.: K nedožitej storočnici Martina Martinčeka. In European Journal of Media, Art & Photography,